Cuarto

Grado Cuarto Track A - Lenguaje (Español) 

UNIDAD  4 

  • Duración: 26 de Julio - 27 de Agosto. 
  • Tema transdisciplinario: Cómo funciona el mundo. 

  • Idea central: Un sistema puede ser impactado por las acciones y decisiones de cada individuo, como miembros de un grupo.

  • Línea de indagación: Cómo los sistemas de creencias influyen en la forma en que nos comportamos.
  • Conceptos claves: Forma, Perspectiva, Función
  • Conceptos relacionados: Tiempo, relaciones, creencias
  • Enfoques:  Habilidades de comunicación: expresion oral, escrita y argumentativa. Habilidades de autogestión: organización de tiempo y tareas.
  • Evaluación y reflexión: Rutinas de pensamiento, redacción de textos participación en clase, observación y foros de discusión.



How the World Works | QAIS - IB Primary Years Programme Blog


How the world works


Duration: July 26th- August 26th

Central idea: The scientific and social understanding of the world allows human beings to adapt and transform their environment.


Key concepts: Function, Responsibility, change


Related concepts: Pattern, Sequence, Truth


PYP attributes


Skill:

Research 

Formulating Questions

Identifying what one wants to know and asking compelling and relevant questions


Observing

Using all of the senses to notice relevant details


Planning

Developing a course of action and devising ways to find out the necessary information


Thinking skills 

Acquisition of Knowledge

Gaining specific facts, ideas, vocabulary; remembering in similar form

 

Comprehension

Grasping meaning from material learned; communicating and interpreting learning

 

Analysis

Taking knowledge or ideas apart; separating into component parts; seeing relationships; finding unique characteristics.


Lines of inquiry: 


Math: Coordinate Plane


UOI: The Industrial Revolution, Electric Circuits


Language arts: Informative Text



LINK TO BITMOJI CLASSROOM 4Bhttps://docs.google.com/presentation/d/1OjUMMgn-NfzWYg38twibHXiRyMPVU7iFxBn9rCpYIoE/edit?usp=sharing