Cuarto

Grado Cuarto Track A - Lenguaje (Español) 

UNIDAD 1

  • Duración: 27 de Enero - 9 de Marzo
  • Tema transdisciplinario: QUIÉNES SOMOS

  • Idea central: Un sistema puede ser impactado por las acciones y decisiones de cada individuo, como miembros de un grupo.

  • Línea de indagación: Cómo los sistemas de creencias influyen en la forma en que nos comportamos.
  • Conceptos claves: Forma, Perspectiva, Función
  • Conceptos relacionados: Tiempo, relaciones, creencias
  • Enfoques:  Habilidades de comunicación: expresion oral, escrita y argumentativa. Habilidades de autogestión: organización de tiempo y tareas.
  • Evaluación y reflexión: Rutinas de pensamiento, redacción de textos participación en clase, observación y foros de discusión.



PYP-Unit 1: Beliefs and Values | missfrolchenko

Who We Are

Duration: January 27- March 2, 2021 (5 cycles)
Central idea: A system can be impacted by the actions and decisions of each individual, as members of a group.

Key concepts: Form, Perspective, Function

Related concepts: Time, relations, beliefs.

PYP attributesAppreciation, Curiosity, Confidence
Skill
Research 
Formulating Questions
Identifying what one wants to know and asking compelling and relevant questions

Observing
Using all of the senses to notice relevant details

Planning
Developing a course of action and devising ways to find out necessary information

Thinking skills 
Acquisition of Knowledge
Gaining specific facts, ideas, vocabulary; remembering in similar form
 
Comprehension
Grasping meaning from material learned; communicating and interpreting learning
 
Analysis
Taking knowledge or ideas apart; separating into component parts; seeing relationships; finding unique characteristics.

Lines of inquiry: 

•An inquiry into the elements that generate changes in a system.
•The elements that constitute culture: Differences and similarities.
•How belief systems influence the way we behave.

Math: Review of place value system, Basic operations with fractions, simplification of fractions.


UOI: Cells, Pre-Colombian civilizations, scientific process, 3D model of a cell, cell presentation


Language arts: Reading comprehension texts, Simple past of irregular and regular verbs, making inferences, book report



LINK TO BITMOJI CLASSROOM 4Bhttps://docs.google.com/presentation/d/1OjUMMgn-NfzWYg38twibHXiRyMPVU7iFxBn9rCpYIoE/edit?usp=sharing