Cuarto

Hola Chicos, espero que estén muy bien, este será el espacio del área de Español; acá podremos encontrar TODO lo relacionado con la asignatura: vídeos, lecturas, clases grabadas, etc. 

Objetivos: la clase de Español tiene como objetivo desarrollar las cuatro habilidades básicas del lenguaje (leer, escribir, hablar y escuchar) en los estudiantes del colegio Liceo Pino Verde; a su vez, el área de Español tiene la responsabilidad de ser una base fundamental para la adecuada adquisición de otras lenguas.

Las palabras lo son todo: árbol, casa, mamá, amor, quiero, puedo, tengo... ¿Qué sería del mundo sin palabras? ¿Cómo pedir un favor, dar una instrucción, argumentar, contra-argumentar sin palabras? ¿cómo diferenciar un te quiero amigo de un te amo papá sin las palabras? ¿Cómo interactuar con mis amigos sin palabras? El lenguaje lo es todo, lo dice todo, entendemos el mundo a través de las palabras. Las palabras alegran, a veces logran robar sonrisas, suspiros, emociones; pero también pueden lastimar, herir, engañar al otro. Aprendamos más sobre el maravilloso mundo de las palabras y divirtámonos juntos en esta aventura.

Nube de palabras


Who We Are

Our first Unit of Inquiry  is called "Who We Are" in this Unit we will inquiry into what it means to be a human.

Central idea:

A system can be impacted by the actions and decisions of each individual, like members of a group.

Key concepts:  Perspective, Connection, and Responsibility
Related concepts: Identity, culture, and beliefs

Lines of inquiry:

  • An inquiry into how elements can generate changes in a system.
  • An inquiry into the differences and similarities of cultures.
  • An inquiry into how different cultures believes influence in the way that we behave.

Through these concepts and lines of inquiry, we will be working on the following contents:

Math: 

-Place Value

-Operations using fractions

UOI:

- Civilizations

- The animal and plant cell.

Language arts:

- Basic sentence structure.



HOW THE WORLD WORKS:

Welcome to our 4th unit of inquiry called "How the world works" in this Unit we will inquiry into how humans use their understanding of scientific principles and the impact of scientific and technological advances on society.

Central idea:

The scientific and social understanding of the world allows human beings to adapt and transform their environment.

Key conceptsResponsibility, change, function
Related concepts: Pattern, sequence, truth

Lines of inquiry:

  • An inquiry into how human beings use signs and symbols as patterns to solve problems.
  • An inquiry into how industrialization influences the economic development of some countries.
  • An inquiry into the discovery and understanding of natural laws allow human beings to innovate.

Through these concepts and lines of inquiry, we will be working on the following contents:

Math: 

-Division word problems

-Coordinate plane

UOI:

- Electric circuits

- Industrial revolution

- Economy in developed countries

Language arts:

- Descriptive writing (scientific method)